Om mig

Tjejen, tösen, kvinnan som studerar Women´s studies på Virginia Tech, USA. Är nyfiken och liten, lycklig och inspirerad. Vill vara just där jag är och vill göra just det jag ska. Inte mer inte mindre

söndag 21 augusti 2011

Size matters

Jag vet det. Du vet det. Obama vet det. Mumin vet det. Allt handlar om storleken. The bigger the better. Speciellt när det kommer till kaffekoppen.

Denna termin har jag världens chans att utveckla ett tredje gradens koffeinberoende. En liten kopp här har samma storlek som en stor kopp hemma, granska gärna bildbilagan nertill.

Inhandlade min "lilla" kaffekopp idag. Kassatanten tipsade mig om att spara på kvittot, för jag får (förstås) gratis påfyllning. Schysst. Betyder det ett stycke (1) påfyllning? Nä. 2? Nä. Utan så många påfyllningar som jag kan tänkas hinna med innan de stänger kl 8 ikväll (förstås). Superschysst. Jag har kärat ner mig i French Blend och Hazelnut coffee. Men fru Juhla Mokka har ju (förstås) en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Virtuell puss på dig Juhlis.

Storleken av en liten USAkopp

Storleken av en medelstor USAkopp

Storleken av en ultrasuperdupermega USAkopp (makes you scream)

3 kommentarer:

  1. Hi Cecilia! I just found your blog, thanks for the fb :D Kiva kuulla mitä sulle kuuluu!
    love, Heini (OM 08, remember?)

    SvaraRadera
  2. Heini! Totttakai muistan sinut :). Good old times you know. Mitä sulle kuuluu?

    SvaraRadera
  3. Jep, juuri niin :) Hyvää kuuluu meille, olen palaamassa kouluun nyt syksyllä. Vuoden olin kotona meidän pikkupojan kanssa. Jos haluat lukea mun blogia. niin pistä mailia osoitteeseen heinitap()gmail.com, laitan sulle kutsun tulemaan sitten :)
    Sulla ulkomaan reissut jatkuu jatkumistaan, vau!

    SvaraRadera